Vi erbjuder en 14-dagars returrätt, vilket innebär att du har 14 dagar på dig efter att du mottagit din vara att begära retur.

För att vara berättigad till retur måste varan vara i samma skick som när du fick den – oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du måste också ha kvittot eller inköpsbeviset.

För att initiera en retur, kontakta oss via e-post på kontakt@skandliv.se. Om din retur godkänns skickar vi en returetikett och instruktioner för hur och vart du ska skicka paketet. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.

Du kan alltid kontakta oss angående returer på kontakt@skandliv.se

Skador och problem
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel produkt, så vi kan åtgärda problemet.

Undantag / varor som inte kan returneras
Vissa varor kan inte returneras, t.ex. färskvaror (som mat, blommor eller växter), specialbeställningar eller personligt anpassade produkter samt hygienartiklar (som skönhetsprodukter). 
Vi accepterar inte heller returer på farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser. 
Kontakta oss om du är osäker på om din vara kan returneras.

Reavaror och presentkort kan tyvärr inte returneras.

Byten
Det snabbaste sättet att få det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen är godkänd gör du ett nytt köp.

Återbetalningar
När vi har mottagit och inspekterat din retur meddelar vi dig om återbetalningen godkänts eller ej. 
Om godkänd, sker återbetalningen automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod. 
Kom ihåg att det kan ta tid innan banken eller kortutgivaren behandlar och bokför återbetalningen.